Wprowadzanie technik uważności
a
Wprowadzanie technik uważności w edukacji przedszkolnej – 0d,
wczesnoszkolnej – 1a
oraz w klasach 7c, 7d na lekcjach wychowania fizycznego
na podstawie szkolenia:
Erasmus 2024-1-PL01-KA121-SCH-000197213
a
Mindfulness – czyli inaczej praktyka uważności, jest świadomością tego, co dzieje się w chwili obecnej, jest pełnym doświadczaniem tej chwili. Według Jona Kabata Zinna uważność to „szczególny rodzaj uwagi, nieosądzającej i intencjonalnie skierowanej na wybrany element bieżącego doświadczenia”. Podstawą programów uważności są medytacje, w których zawierają się m. in. różnorodne praktyki np. skanowanie ciała, uważność oddechu, uważność myśli i emocji.
Po odbytym szkoleniu nauczyciele wprowadzają techniki uważności na lekcjach, które:
- pomagają uczniom w lepszym przetwarzaniu informacji;
- poprawiają uwagę i koncentrację;
- uczą radzenia z emocjami, zmniejszają lęk i zmęczenie;
- wzmacniają poczucie własnej wartości oraz umiejętności społeczne;
- zwiększają empatię i poprawiają umiejętności szkolne.
Uczniom bardzo podobają się te ćwiczenia. Stosujemy je na zajęciach wychowania fizycznego; po przerwie – w celu wyciszenia i skupienia uwagi, przed sprawdzianami, a nawet podczas II śniadania.
Zachęcamy innych do stosowania technik uważności, aby zwiększać efektywność pracy wśród naszych uczniów!!!
a
Realizatorzy projektu:
Michał Kratke, Sylwia Kratke, Agnieszka Krawczyk, Marta Sosińska
a
a
a