a

Wprowadzanie technik uważności w edukacji przedszkolnej – 0d,

wczesnoszkolnej – 1a

oraz w klasach 7c, 7d na lekcjach wychowania fizycznego

na podstawie szkolenia:

Erasmus 2024-1-PL01-KA121-SCH-000197213

a

Mindfulness – czyli inaczej praktyka uważności, jest świadomością tego, co dzieje się w chwili obecnej, jest pełnym doświadczaniem tej chwili. Według Jona Kabata Zinna uważność to „szczególny rodzaj uwagi, nieosądzającej i intencjonalnie skierowanej na wybrany element bieżącego doświadczenia”. Podstawą programów uważności są medytacje, w których zawierają się m. in. różnorodne praktyki ​np. skanowanie ciała, uważność oddechu, uważność myśli  i emocji.

Po odbytym szkoleniu nauczyciele wprowadzają techniki uważności na lekcjach, które:

  • pomagają uczniom w lepszym przetwarzaniu informacji;
  • poprawiają uwagę i koncentrację;
  • uczą radzenia z emocjami, zmniejszają lęk i zmęczenie;
  • wzmacniają poczucie własnej wartości oraz umiejętności społeczne;
  • zwiększają empatię i poprawiają umiejętności szkolne.

Uczniom bardzo podobają się te ćwiczenia. Stosujemy je na zajęciach wychowania fizycznego; po przerwie – w celu wyciszenia i skupienia uwagi, przed sprawdzianami, a nawet podczas II śniadania.

Zachęcamy innych do stosowania technik uważności, aby zwiększać efektywność pracy wśród naszych uczniów!!!

a

Realizatorzy projektu:

Michał Kratke, Sylwia Kratke, Agnieszka Krawczyk, Marta Sosińska

a

a

a

Copyright © 2020

Skip to content