Akredytacja Erasmusa – nasz sukces!

 

 

 

a

 

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu
otrzymała akredytację  Erasmusa w sektorze Edukacja Szkolna na lata 2021-2027 o numerze 2022-1-PL01-KA120-SCH-000103832.

a

a

a

a

a

a

Przez najbliższe kilka lat będziemy realizować projekty, których celem jest:

– wzrost umiejętności nauczycieli w posługiwaniu się i wykorzystaniu technologii cyfrowej
w celu motywacji uczniów do nauki, uatrakcyjnienia zajęć, podnoszenia umiejętności uczniów;

– wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności nauczana włączającego, pracy z uczniem ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi, niwelacji zaburzeń emocjonalno-społecznych u młodzieży;

– podniesienie kompetencji językowych nauczycieli.

a

a

a

 

Project nr 2 (2024-1-PL01-KA121-SCH-000197213) trwać będzie od 01.06.2024 do 31.08.2025 r. W ramach działań projektowych 24 nauczycieli weźmie udział w szkoleniach dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, sposobów radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów w klasie. Doskonalić będzie umiejętności posługiwania się i wykorzystania na lekcjach technologii cyfrowej oraz rozwijać swe umiejętności komunikacji w języku angielskim, poznawać nowoczesne metody nauczania języka angielskiego.

a

Cele działania:

Wzrost umiejętności posługiwania się i wykorzystania przez nauczycieli technologii cyfrowej w celu motywacji uczniów do nauki, uatrakcyjnienia zajęć, podnoszenia umiejętności uczniów.

Wyposażenie nauczycieli w wiedzę i umiejętności pracy edukacji włączającej, budowania wysokiej samooceny ucznia, niwelacji zaburzeń emocjonalno-społecznych

Podniesienie kompetencji językowych nauczycieli

a

Działania/kursy

„Mindfulness course”, Majorka

„Effective Stress Management with Yoga and Mindfulness” Faro, Portugalia

„Stress Management and Recognition Key Strategies for Teachers” Budapeszt, Węgry

„English Language Course for Teachers. Building Foundations” Barcelona, Hiszpania

„English Language Course” Ateny, Gracja

„Fluency and English Language Development Course” Malta

„Enhance your English Language Skills for Intercultural Communication” Ateny, Grecja

„Digital literacy for Teachers: Navigating ICT” Funchal, Madera

„The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication, Collaboration in Schools” Nicea, Francja

„Unlocking AI: Artificial Intelligence in Education” Malaga, Hiszpania

„Gamification and Game Based Learning” Hiszpania

a

Wdrażanie i upowszechnianie rezultatów:

1. Prezentacja

a

Prezentacja przygotowana przez uczestników kursu „Mindfulness” w ramach szkolenia kadry pedagogicznej. Techniki relaksacji, dbanie o dobrostan.

Działania i rezultaty kursu, uczestnicy wprowadzali regularnie na zajęciach wychowania fizycznego oraz podczas zajęć w edukacji wczesnoszkolnej.

https://www.facebook.com/psp14.radom/posts/pfbid0WZ67pCxgTtd35ADsJUDFht2Kt5cUtFhbqEbK62M2WXBCUw3P3hsuZygE3eYMC948l

 

– wykorzystanie poznanych metod, form nauczania. Wykorzystanie technologii cyfrowej, kształtowanie postaw obywatelskich i europejskich. Udział w III Międzyszkolnym Turnieju Wiedzy o Europie, zorganizowanym przez PSP nr 17 w Radomiu w ramach sieci współpracy szkół Erasmus

https://www.facebook.com/share/v/16ezxkC2ss/

a

2. Promocja projektu – festyn rodzinny

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1267490238714569&set=pcb.1267494648714128

a

3. warsztaty dla nauczycieli: „Zarządzanie stresem” (17.05.2025).

Szereg ciekawych form radzenia sobie ze stresem, relaksacji, budowania dobrostanu oraz jak skutecznie wdrażać mindfulness w pracy z uczniem. Uczestnicy poznali techniki relaksacyjne, które mogą być stosowane zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów, ćwiczyli wzmacnianie odporności psychicznej i radzenie sobie ze stresującymi sytuacjami w pracy oraz dowiedzieli się o skutkach stresu na proces nauczania i uczenia się.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1252376683559258&set=pcb.1252376856892574

a

4. cykl działań integracyjnych, inkluzywnych, niwelujących zaburzenia emocjonalne wychowanków w klasie 4

Empatia to Twoja supermoc. Klasa 4d poszukiwała odpowiedzi na pytanie: „How do you feel today?” Swoje emocje i uczucia opierali o wrażenia z wyjazdu do schroniska dla bezdomnych zwierząt w Radomiu.

https://www.facebook.com/psp14.radom/posts/pfbid0zofeyPemaAG9XbQpskj1uy56qtvu1uV3qdCgbjzAdbpfRnGAydMdmuMHrnr4PyVBl

a

5. kontynuacja innowacji pedagogicznej – projekt edukacyjny „Szkoła do góry nogami” część III – Było sobie życie – człowiek, część IV – Było sobie życie – Ziemia

„Było sobie życie – człowiek”, to hasło II edycji Szkoły do góry nogami, czyli szkoły nauki w niekonwencjonalny sposób, szkoły bez ocen, szkoły praktycznego działania.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1085229640273964&set=pcb.1085232496940345

 

6. projekt e-twinning: ”My Matchbox Monster”.

W ramach Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego 10 października 2024 r. uczniowie zaangażowali się w tygodniowy projekt mający na celu podniesienie świadomości na temat zdrowia psychicznego. To kreatywne przedsięwzięcie polegało na stworzeniu spersonalizowanych „Potworów zmartwień” tak, aby przypominały pocieszające stworzenia. Kieszonkowi towarzysze zostali zaprojektowani tak, aby oferować namacalne źródło komfortu w stresujących chwilach, przypominając o znaczeniu dobrego samopoczucia psychicznego i sile małych, kreatywnych działań w radzeniu sobie z lękiem i zmartwieniami.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/matchbox-worry-monster-zabrinuti-kucni-ljubimci-iz-kutije-za-sibice

https://www.facebook.com/groups/525183746921895

https://www.youtube.com/watch?v=G58lvTk1rb8

a

a

a

aa

aa

aa

aa

PIKNIK EUROPEJSKI 2024

W tym roku obchodziliśmy 20 rocznicę przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Z tej okazji uczniowie i nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 14 Integracyjnej zorganizowali Piknik Europejski. Impreza odbyła się na boisku szkolnym, które na ten dzień zamieniło się w międzynarodowe targi kulinarne. Zadaniem każdej klasy było przygotowanie stoiska z potrawami jednego kraju należącego do Unii Europejskiej (tydzień wcześniej odbyło się losowanie) oraz przedstawienie najważniejszych informacji o „swoim” państwie – symbole narodowe, stolica, położenie, rok przystąpienia do Unii Europejskiej. W związku z tym, że wydarzenie angażowało całą społeczność szkolną, każdy dołożył wszelkich starań, aby czas spędzony w „międzynarodowym” gronie nie był stracony. Rodzice pomogli w przygotowaniu przepysznych potraw, nauczyciele mieli możliwość zrealizować swoje zajęcia poza klasą w niestandardowy sposób, a uczniowie nabyli wiele nowych umiejętności – m.in. współpracy w zespole, przedsiębiorczości, kreatywności, organizacji pracy.

Było radośnie, słonecznie, europejsko i bardzo smacznie. Podróżowaliśmy po różnych krajach europejskich poznając tradycje oraz kulturę naszych bliższych i dalszych sąsiadów.

a

a

a

a

Project nr 1
(2023-1-PL01-KA121-SCH-000141839) trwać będzie od 01.06.2023 do 31.08.2024 r.
W ramach działań projektowych 25 nauczycieli weźmie udział w szkoleniach dotyczących pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, doskonalić będzie umiejętności posługiwania się i wykorzystania na lekcjach technologii cyfrowej oraz rozwijać będzie swe umiejętności komunikacji w języku angielskim. Nauczyciele poznają nowe metody, formy pracy w szkole w tym aktywizujące uczniów jak również sposoby rozwiązywania konfliktów i zapobiegania przemocy rówieśniczej.

a

Szkolenia:

Introducing sustainability through game-based learning and gamification

Digital tools for cultural heritage education

Fluency & english language development

Conflict management, emotional intelligence and bullying prevention

Embracing neurodiversity –sen – supporting special educational needs (sen)

Fluency and english language development

Refresher course for already practicing english language teachers (esl,efl,esol)

English language course for teachers: building foundations – beginner level

ICT in the classroom: innovative tools to facilitate students learning, collaboration and creativity

Art as therapy: self-expression and special needs in art education

Spice up your teaching ideas – language teaching methodology

a

a

a

a

a

a

a

Wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy i umiejętności, czyli wpływ Erasmus+ na nauczycieli, uczniów, szkołę

a

  1. Uczestnicy projektu stworzyli dla uczniów klasy szóstej grę terenową pt: „Poznaj swoją szkołę”.

Uczniowie podzieleni na grupy i wyposażeni w telefony rozwiązywali zadania dotyczące szkoły. Postępowali zgodnie z zamieszczoną instrukcją, zdobywając punkt po punkcie. Po zakończonej zabawie chętnie opowiadali o swoich wrażeniach.

Gra sprawdzała nie tylko ich wiedzę, ale również zmuszała zespoły do twórczego rozwiązywania problemów. W grze liczyły się współpraca i logiczne twórcze myślenie.

a

a

  1. W ramach wdrażania zdobytej podczas realizacji projektu Erasmus+ wiedzy i umiejętności, nauczyciele uczestniczyli w warsztatach dotyczących stosowania technologii cyfrowej w klasie.

Podczas warsztatów kursanci zaprezentowali kilka aplikacji i platform edukacyjnych. Poznali między innymi aplikację Gooschase, która służy do tworzenia gier dydaktycznych, quizów, gier terenowych. Sami wzięli udział w grze terenowej po szkole, rozwiązali wszystkie zadania.

Gooschase – aplikacja do tworzenia interaktywnych doświadczeń, angażująca społeczność
w sposób kreatywny. Łączy aktywność w prawdziwym otoczeniu.

Aplikacja umożliwia tworzenie trzech typów zadań z wymaganą odpowiedzią tekstową, zdjęciem lub podaniem lokalizacji. W grze wszyscy są zwycięzcami. Każda drużyna, która wykona zadanie, otrzymuje tyle samo punktów, niezależnie od szybkości odpowiedzi.

https://www.goosechase.com/

      a

  a

  1. Lekcja chemii w ramach Erasmus+ z wykorzystaniem języka angielskiego.

„Otrzymywanie zasad” było tematem lekcji chemii, podczas której, oprócz typowych pojęć chemicznych, uczniowie mogli poszerzyć swoje słownictwo z języka angielskiego. Panie Renata Jesionek i Ewa Rutkowska zainspirowane na kursie na Malcie nauką języka angielskiego przygotowały zajęcia, na których przy pomocy angielskiego mini-słownika pojęć chemicznych uczniowie budowali i opisywali reakcje zasadowe. Ewaluacją zajęć był dwujęzyczny quiz Kahoot. Nie była to typowa lekcja CLIL, ale oprócz poznania wiadomości, dała szansę na ciekawą i fajną naukę przez zabawę.

a

a

  1. Z językiem angielskim każdego dnia. Elementy metody CLIL.

Jako efekt nauki języka angielskiego nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej prowadzili zajęcia z wykorzystaniem elementów metody CLIL.

Celem zajęć było poznanie przez dzieci życia wsi, zwierząt w gospodarstwie. Obok pojęć w języku polskim wprowadzone zostało słownictwo z języka angielskiego: nazwy zwierząt hodowlanych, np. cow, pig, horse, chicken, dog, cat itp., budynków oraz terenu wokół domu, np. house, garden, tree. Dzieci grały m. in. po angielsku w memory z nazwami i obrazkami zwierząt, słuchały słów i powtarzały je w dwóch językach. Oglądały bajkę na temat wsi oraz uczyły się piosenki o zwierzętach po angielsku itp. Treści zajęć i ich realizacja łączyły ze sobą kilka edukacji przedmiotowych – język polski, język angielski, plastykę, technikę, muzykę, a także rozwijały percepcję wzrokową, słuchową, pamięć i koncentrację uwagi.

Zajęcia prowadzone były w ramach realizowanej innowacji pedagogicznej, która opracowana została również jako efekt uczestnictwa w kursie nauki języka angielskiego.

a

  1. Sztuka, plastyka łączy przedmioty szkolne i ma zastosowanie terapeutyczne. Nowy sposób nauczania przez działanie praktyczne.

W ramach wdrażania umiejętności zdobytych podczas szkolenia Erasmus „Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education” 19.06.2024 r. zorganizowano warsztaty plastyczno-przyrodnicze dla uczniów klas 4 i 5.

Dzieci miały możliwość wykonania mandali, metaloplastyki, malowania akrylami, tworzenia obrazów za pomocą odbijania wzorów liści. Mogły tworzyć dzieła za pomocą kropkowania i malowania zwierząt wg instrukcji „kreska po kresce”, rysować elementy bez odrywania ręki, tworzyć obrazy przy użyciu taśmy i farb itp.

Dzięki artystycznej aktywności uczniowie rozwijali swoją kreatywność, ćwiczyli koncentrację, poprawiali umiejętności manualne oraz poszerzali wiedzę z zakresu przyrody i geografii. Uczyli się relaksowania i autoekspresji za pomocą sztuki.

Z radością uczestniczyli w warsztatach i byli dumni ze swoich prac. Otrzymali też konkretne wskazówki, jak organizować podobne działania samodzielnie lub z rodziną czy kolegami.

a

a

Lista przydatnych w pracy nauczyciela linków i aplikacji:

a

  1. We współpracy z MSCDN w Radomiu prowadzimy warsztaty – Jak skutecznie napisać wniosek o akredytację w Erasmus+.

https://mscdn.pl/akredytacja-w-programie-erasmus-warsztaty-metodyczne/

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników ze strukturą programu Erasmus+ oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego składania wniosków o Akredytację Erasmus+. Uczestnicy dowiedzą się, jak konstruować wnioski, jakie dokumenty są wymagane oraz jakie korzyści płyną z uzyskania akredytacji.

Komponenty (moduły) warsztatów:

  1. Struktura i założenia projektów Erasmus+ KA1 – Omówienie głównych założeń programu oraz rodzajów projektów, które mogą być realizowane w ramach Akcji Kluczowej 1 (KA1), czyli mobilności edukacyjnej.
  2. Mobilność edukacyjna – zagraniczne wyjazdy uczniów, nauczycieli i kadry w celach edukacyjnych – Szczegóły dotyczące organizacji zagranicznych wyjazdów edukacyjnych, procedury aplikacyjne oraz korzyści płynące z udziału w programie.
  3. Akredytacja Erasmus+ biletem wstępu do programu – Wprowadzenie do procesu akredytacji, który jest warunkiem koniecznym do ubiegania się o środki z programu Erasmus+.
  4. Konstruowanie wniosków o akredytację i wymagana dokumentacja w procesie składania wniosku – Praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia wniosków, kompletowania niezbędnej dokumentacji oraz najczęstsze błędy popełniane przez wnioskodawców.

a

a

a

WYRÓŻNIENI ZA MIEDZYNARODOWĄ PRACĘ !!!

W połowie września 2024 r. opiekunki Szkolnego Koła Europejskiego uczestniczyły w konferencji Standardy jakości Erasmusa w praktyce szkolnej. Były to intensywne trzy dni, które obfitowały w bardzo interesujące prelekcje (np. na temat edukacji holistycznej, edukacji obywatelskiej w nowej podstawie programowej, sztucznej inteligencji w procesie edukacyjnym) oraz warsztaty oparte na grywalizacji. Ponadto był to czas wielu spotkań i dyskusji na temat realizowanych projektów Erasmus + oraz dzielenia się doświadczeniami związanymi z działaniami międzynarodowymi o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim. Przedstawiciele szkół z całej Polski przekazywali wskazówki i pomysły na rozwiązywanie problemów będących częścią projektu.

Ważnym elementem konferencji było uroczyste wręczenie wyróżnień za działania związane z realizacją szkolnych projektów międzynarodowych. Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu dostała WYRÓŻNIENIE za realizację i upowszechnianie projektu „Razem dla uczniów” na rzecz cyfryzacji. Działania naszych nauczycieli w tym zakresie zostały nazwane „dobrymi praktykami” i rekomendowane do powielania w innych szkołach. Pamiątkowy dyplom odebrała pani Dorota Banaś – koordynatorka projektu. Była to niesamowita chwila dumy, że nasza szkoła znalazła się w gronie dziesięciu wyróżnionych placówek z całej Polski.

a

a

a

a

a

Razem dla uczniów

Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu – to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych realizowanych od 1998 r. Jego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Program na lata 2021-2027.

a

Projekt „Razem dla uczniów” finasowany przez Unię Europejską – krótkoterminowy projekt na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej realizowany jest od 31.12.2022. W projekcie i szkoleniach bierze udział 18 nauczycieli różnych specjalności, terapeutów.
8 miesięczne działania skupiają się na poznawaniu metod pracy w edukacji włączającej, metod aktywizacji i motywacji uczniów, pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

a

Cele:

– rozwój kluczowych kompetencji uczniów, komunikacyjnych, językowych, cyfrowych

– wsparcie nauczycieli w pracy zdalnej, hybrydowej

– doskonalenie umiejętności kadry w zakresie posługiwania się technologią cyfrową

– wspieranie podopiecznych w procesie nauki

– poprawa jakości nauczania i wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

a

Kurs 1: „Special Needs: the Challenge of inclusion” Lizbona, Portugalia

Kurs 2: „Social Media in the Classroom” Barcelona, Hiszpania

Kurs 3: „Managing Diverse Classroom Facing Upcoming Challenges” Teneryfa

Kurs 4: „Happy schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development”, Barcelona, Hiszpania

Kurs 5: „Emprowerment in ICT Skills Making Use of Technology Tools” Malta

Kurs 6: „Time to act- non formal education through in &outdoor methods to empower students’ active participation”  Lizbona, Portugalia

a

Erasmus+ prezentacja 2022

a

a

a

a

W działaniach krótkoterminowego projektu „Razem dla uczniów” wzięło udział 18 nauczycieli, którzy swoje umiejętności doskonalili na różnych kursach w krajach europejskich. Kontynuacją podjętych działań jest dzielenie się wiedzą oraz wdrażanie zdobytych kompetencji.

Jednym z celów projektowych był rozwój kluczowych kompetencji uczniów, komunikacyjnych, językowych, cyfrowych. W związku z tym wiele działań było ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności cyfrowych. Odbywało się to trakcie realizacji innowacji pedagogicznej dla uczniów klas 4 oraz podczas zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania, warsztatów VR dla uczniów klas 5 i 6. Podopieczni tworzyli gry edukacyjne w wirtualnej rzeczywistości, korzystali również ze sztucznej inteligencji w celu uzyskania informacji o nowinkach technicznych.

a

a

a

a

Dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszą się zajęcia robotyki, podczas których przybliżane są tajniki programowania i projektowania robotów.

a

a

a

a

Innym celem projektu było doskonalenie umiejętności kadry w zakresie posługiwania się technologią cyfrową. W związku z tym uczestnicy mobilności dzielili się wiedzą i umiejętnościami, ucząc innych nauczycieli nowych narzędzi i aplikacji edukacyjnych (Canva, Crello, Capcut, Bamboozle, Quizis, PBL, techniki relaksacji, VR). Działania te były jednocześnie upowszechnianiem rezultatów projektu.

W ramach wzajemnej nauki odbyły się m.in.:

– warsztaty – Metody aktywizujące w pracy nauczyciela.

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

a

– szkolenie dla nauczycieli mindfulness

a

a

a

a

a

a

a

Okazją do prezentowania rezultatów projektu oraz rozwijania wśród społeczności szkolnej zainteresowania technologią cyfrową był Festyn Rodzinny a także dzień Otwarty Szkoły. Mali i duzi bardzo chętnie korzystali z nowinek technicznych, przebywali w wirtualnej rzeczywistości oraz próbowali swoich sił w kierowaniu robotami edukacyjnymi Dashem & Dotem.

a

a

a

a

aa

a

a

a

– prezentacja dobrych praktyk. Podsumowanie i ewaluacja projektu

Realizowany projekt był promowany również poza szkołą i jej społecznością. Prowadzono wykłady i warsztaty dla studentów Uniwersytetu Humanistycznego w Radomiu z przedmiotu projekt edukacyjny, czyli metoda aktywizująca uczniów. Ponadto delegacja uczniów i nauczycieli wzięła udział obchodach Dnia Europejskiego i Międzyszkolnym Turnieju Wiedzy o Europie organizowanych przez PSP nr 17 w Radomiu.

https://radom.naszemiasto.pl/dzien-europy-w-publicznej-szkole-podstawowej-numer-17-w/ar/c1-9699891

a

a

a

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu wśród 8 placówek nominowanych do tytułu EDUinspiracje 2024.

Zachęcamy do przeczytania artykułu.

Copyright © 2020

Skip to content