a

Nie mogliśmy się już doczekać poniedziałku, 12 grudnia 2022 r. Tego dnia nasza wychowawczyni, pani Renata Jesionek, przygotowała dla nas nie lada atrakcję – wyjazd do Warszawy do Centrum Nauki Kopernik. Ale jeszcze większą atrakcją był przejazd do stolicy pociągiem. W podróży towarzyszyła nam pani Jolanta Nowak.

Rano opatuleni, bo zima dała się we znaki, zebraliśmy się na Dworcu Głównym w Radomiu. Już sama podróż pociągiem sprawiła nam wiele przyjemności. Każdy miał swoje miejsce siedzące, a w pociągu było cieplutko, wygodnie i przyjemnie. Dla niektórych z nas podróż koleją okazała się nowym doświadczeniem.

Podróż przebiegła bardzo szybko. Po dotarciu do Warszawy udaliśmy się na stację metra i dojechaliśmy w pobliże celu naszej wycieczki. Stamtąd już spacerkiem dotarliśmy do Centrum Nauki Kopernik, gdzie w grupkach zaczęliśmy zwiedzanie licznych atrakcji. A było co obserwować, dotykać i eksperymentować. Do najciekawszych atrakcji Strefy Eksperymentowania zaliczam urządzenie do siłowania i mierzenia siły ucisku, „łoże fakira” oraz „niesforną walizkę”. Wszystkim nam, a zwłaszcza chłopcom, szczególnie spodobał się eksponat prezentujący Mercedesa przyszłości. Przypominał trochę znane z filmów o Jamesie Bondzie samochody agenta 007.

Kolejnym etapem naszego zwiedzania było Planetarium. Czuliśmy się w nim trochę jak w kinie. W wygodnych fotelach, przy zgaszonym świetle oglądaliśmy film o powstaniu naszej planety. Towarzyszył temu ciekawy komentarz eksperta.

Po zakończeniu zwiedzania jeszcze długo wymienialiśmy się wrażeniami z pobytu w „Koperniku”. Byliśmy już mocno zmęczeni i głodni, dlatego udaliśmy się na posiłek do pobliskiego McDonalda. Każdy znalazł coś dobrego dla siebie.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy pociągiem do Radomia, gdzie czekali rodzice. Ten wyjazd zaliczamy do kolejnych superwyjazdów naszej klasy.