„Dzieci mają Głos!” – sukces obcowania z Prawami Dziecka
a
Z wielką radością podsumowujemy obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka, który odbył się w naszej szkole pod hasłem „Dzieci mają Głos!”. Był to dzień pełen kreatywności, zabawy i – przede wszystkim – głębokiej refleksji nad najważniejszymi prawami naszych najmłodszych uczniów z klas 0-3.
Dzięki ogromnemu zaangażowaniu uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły korytarze i sale lekcyjne wypełniły się kolorem niebieskim. Symbolizował on naszą solidarność ze wszystkimi dziećmi na świecie i był widocznym znakiem, że ich prawa są dla nas priorytetem.
W każdej klasie działania edukacyjne zostały dostosowane do wieku dzieci:
- Klasy 0-1 rozmawiały o tym, co to znaczy być dzieckiem, skupiając się na prostych potrzebach i prawach (np. do przytulania, zabawy, opieki). Oglądając film edukacyjny i tworząc własne ilustracje, najmłodsi zrozumieli pojęcie „prawa” jako ważnej obietnicy.
- Klasy 2-3 poznały Konwencję Praw Dziecka jako „Wielką Księgę Zasad”. Dyskusje
i burze mózgów oparte na konkretnych przykładach z życia (np. prawo do wyrażania własnego zdania) pomogły im zrozumieć, że prawa te chronią przed przemocą
i wspierają ich rozwój.
Największym sukcesem okazała się akcja „Świat widziany przez niebieskie okulary”. Każde dziecko ozdobiło swoje niebieskie oprawki, które stały się symbolem patrzenia na świat oczami młodych ludzi. W holu na dolnym korytarzu powstała piękna, niebieska galeria. Wystawa tych unikalnych okularów przypomina nam każdego dnia, jak ważna jest perspektywa dziecka.
Wspólne świętowanie pokazało, że edukacja o prawach dziecka może być radosna, angażująca i wzmacniająca. Dziękujemy wszystkim za aktywne włączenie się w tę inicjatywę. Mamy nadzieję, że ten dzień zapoczątkuje jeszcze większą wrażliwość i szacunek dla perspektywy dzieci w naszej szkole. Będziemy pamiętać o ich prawach nie tylko 20 listopada, ale przez cały rok!
a
Organizatorzy: Magda Kuleta, Agnieszka Pietras, Sylwia Pietrus, Beata Wrzesień, Marta Krumin, Katarzyna Jakubowska, Natalia Spytek, Paulina Hofman
a
a
a

















































