My, Aleksandra Głogowska i Aleksander Kozera, uczniowie klas 8a i 8c, jesteśmy stypendystami „Mazowieckiego  programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka”. Realizujemy projekty z zakresu chemii. Ola projekt pt. MAGICZNY POKAZ A MOŻE REAKCJA CHEMICZNA? Olek: WYBUCH I POŻAR W SZKOLE, TAK, ALE KONTROLOWANY!

Pomimo obecnych trudnych warunków, razem z naszą opiekunką  i nauczycielką chemii Panią Renatą Jesionek, nie poddajemy się i nadal realizujemy nasze projekty. Wciąż poszukujemy ciekawych doświadczeń, które chcielibyśmy wykonać w ramach rozwoju zainteresowań. Wspólnie zapisujemy obserwacje i formułujemy wnioski do doświadczeń. Konsultujemy się w sprawie zakupu odczynników, szkła, sprzętu. Możemy liczyć na wsparcie i radę od Pani, która zawsze odpowiada na smsy, wiadomości na Messengerze, w aplikacji Teams, dzwoni do nas i odbiera nasze telefony.

Opiszemy, jak wygląda nasz praca nad realizacją projektu.

Co tydzień w sobotę do czasu kwarantanny spotykaliśmy się we trójkę w szkole. Choć to wolny dzień od zajęć, chętnie wstawaliśmy i o godzinie 9.00 byliśmy w sali chemicznej. Nasze zajęcia trwały co prawda tylko 3 godziny lekcyjne, ale w tym czasie mogliśmy się naprawdę wiele dowiedzieć. Dzięki zajęciom od początku roku szkolnego znacznie poszerzyliśmy wiedzę z zakresu chemii, rozwiązywaliśmy zadania spoza podstawy programowej i przekonywaliśmy się, jak ogromną wiedzę musimy jeszcze przyswoić, by swobodnie poruszać się w nauce, która tak nas zainteresowała. Te wiadomości niezwykle przydały się podczas realizowania projektu. Mamy nadzieję, że uda nam się jeszcze spotkać na zajęciach – bardzo za nimi tęsknimy!

Poza tym mamy okazję poznać wiele ciekawych doświadczeń i, co najbardziej nas cieszy, wykonać je samodzielnie. W marcu zaprezentowaliśmy część z nich podczas Dnia Otwartego naszej szkoły. To było ekscytujące przeżycie. Małej widowni szczególnie podobały się kolorowe „czary mary”, no i oczywiście kontrolowane pożary. Niestety, na pokazie lekko ucierpiała podłoga, ale czego nie robi się dla nauki J.

Ja, czyli Aleksandra, jestem finalistką wojewódzkiego konkursu przedmiotowego
z chemii organizowanego w roku szkolnym 2019/2020 przez MSCDN. Udało mi się zdobyć 9 wynik w województwie mazowieckim. Z pewnością nie było łatwo tego dokonać, ale moje zaangażowanie oraz chęć rozwoju zainteresowań chemicznych przyczyniły się do sukcesu. Bardzo wiele zawdzięczam mojej opiekunce pani Renacie Jesionek, która całym sercem poświęcała się pracy ze mną i starała się wytłumaczyć nawet najtrudniejsze zagadnienia, jednocześnie będąc dla mnie ogromnym wsparciem. Często spotykałyśmy się po lekcjach, na zajęciach rozwijających zainteresowania chemiczne, aby pracować nad umiejętnościami konkursowymi i skrupulatnym przygotowaniem. Ciężka praca, a także całe godziny spędzone przy zadaniach z pewnością się opłaciły – efekt dał nam oczywiście powody do dumy, wiele satysfakcji, radości J.

Ponadto brałam udział w warsztatach z mikroskopowania, co było jednym z punktów realizacji mojego Indywidualnego Programu Edukacyjnego Ucznia. Podczas zajęć miałam szansę zobaczyć wiele wspaniałych okazów zasuszonych skorupiaków, owadów i pajęczaków. Było to dla mnie niesamowite przeżycie,  a także zdobyłam dużą dawkę praktycznej wiedzy. Warsztaty zainspirowały mnie do kupna własnego mikroskopu, pod którym oglądam różne ciekawe organizmy.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji projektu z chemii i efektów pracy. Ale w planach mamy jeszcze wiele działań. Zaczynamy się już co prawda martwić, że nie będzie to możliwe przed zakończeniem roku szkolnego, ale wspólnie z naszą opiekunką już opracowaliśmy PLAN B.

Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa i nie stawiamy kropki na zakończenie projektu. CDN…

Autorzy: Aleksandra Głogowska 8a, Aleksander Kozera 8c

 

Copyright © 2020

Skip to content