a

W ramach realizowanego przez szkołę projektu Erasmus+ 2024-1-PL01-KA121-SCH-000197213 finansowanego ze środków Unii Europejskiej, który obejmuje mobilność pedagogów, nauczyciele uczestniczyli w seminarium edukacyjnym „Zarządzanie stresem i docenianie: kluczowe strategie dla nauczycieli” realizowanym przez Europass Teacher Academy.

W organizowanym cyklu lekcji uczestniczyli nauczyciele: Izabela Czarnecka, Jolanta Nowak i Anna Staniewska wraz z kolegami i koleżankami z Grecji, Chorwacji, Hiszpanii, Cypru i Holandii.

Grupa nauczycieli miała okazję poznać przydatne strategie i narzędzia do skutecznego radzenia sobie ze stresem zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

W seminarium przedstawiono nowoczesne podejścia naukowe i dane badawcze dotyczące korzyści płynących z programów redukcji stresu w środowisku szkolnym. Uczestnicy zostali szczegółowo poinformowani o skutkach stresu na proces uczenia się oraz zbadali praktyki, które mogą pomóc uczniom i nauczycielom, zarówno w zapobieganiu, jak i zarządzaniu nim. Seminarium oferowało doświadczalne zapoznanie się z technikami relaksacyjnymi, które można wykorzystać w klasie szkolnej i poza nią. Szczególny nacisk położono na rozwijanie empatii i regulacji emocjonalnej, umiejętności niezbędnych do skutecznego radzenia sobie ze stresem.

Dużą inspiracją była trenerka seminarium, pani Zsuzsa Tölgyesi. Jest to osoba z wieloletnim doświadczeniem w programach europejskich, dyrektor studiów w Converzum – jednego z największych ośrodków języków obcych i edukacji – a także wykładowca akademicki Europass Budapest i Lublana.

Jednocześnie nauczyciele mieli okazję wymienić się doświadczeniami i poglądami z europejskimi kolegami, omówić szczególne cechy systemów edukacji naszych krajów, zrozumieć nasze wspólne wyzwania i wzbogacić się kulturowo poprzez dialog i współpracę.

a

Jolanta Nowak

Izabela Czarnecka

Anna Staniewska

A

A

A

Copyright © 2020

Skip to content