Produkty końcowe po drugim roku projektu

    PRODUKTY, które powstały w drugim roku projektu:

  • plansza (antyrama zawieszona w budynku gimnazjum), która prezentuje pracę podczas pobytu w Portugalii – na planszy zostały zamieszczone zdjęcia i informacje na temat pracy podczas wizyty roboczej w Povoação (wyspa Św. Michała – Portugalia) oraz urokliwych zakątków tej wyspy.
  • ankieta UZALEŻNIENIA – powstała na potrzeby wizyty w Polsce. Nauczyciele ze szkół partnerskich przeprowadzili wśród swoich uczniów wywiady na tematy zawarte w ankiecie. Następnie była to podstawa do dyskusji i porównania skali zjawiska używek w poszczególnych krajach
  • prezentacja multimedialna dotycząca wspomnień po pierwszym roku pracy w projekcie Comenius. Zawierała zdjęcia i najistotniejsze informacje o wizycie w Turcji i Portugalii. Została zaprezentowana na początku wizyty roboczej w Polsce.
  • prezentacja multimedialnaw języku angielskim stworzona w programie Excel, w której uczniowie podsumowali wyniki ankiety o uzależnieniach przeprowadzonej wśród swoich kolegów i koleżanek - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • prezentacja multimedialna, utworzona w programie Power Point, która została przetłumaczona na język angielski - uzależnienia, ich rodzaje oraz zniszczenia spowodowane zażywaniem narkotyków lub dopalaczy, paleniem papierosów oraz spożywaniem alkoholu; prezentacja została uzupełniona krótkimi filmikami zrealizowanymi przez uczniów. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • wywiady z młodymi ludźmi, którzy w swoim życiu mieli kontakt z alkoholem, narkotykami i hazardem. Film zawierający wypowiedzi, powstał podczas wizyty międzynarodowej grupy w ośrodku terapii leczenia uzależnień – MONAR.
  • konkurs plastyczny - STOP UŻYWKOM - w którym wzięli udział wszyscy uczniowie gimnazjum. Plakaty, które powstały w szkole w wyniku rozmów podczas godzin wychowawczych, zdobiły szkołę podczas wizyty roboczej w Polsce.
  • plakaty przedstawiające sylwetki osób uzależnionych od alkoholu, narkotyków i papierosów stworzone przez międzynarodowe grupy uczniów (wizyta w Polsce) podczas warsztatów prowadzonych przez psychologa szkolnego. - zdjęcie dostępne na stronie internetowej szkoły w sprawozdaniu z wizyty
  • fotoreportaż, który powstał po wizycie comeniusowej grupy w jednym z najnowocześniejszych laboratoriów kryminalistyki w Polsce (komenda Policji w Radomiu); uczniowie mieli możliwość poznania nowoczesnych sposobów wykrywania narkotyków we krwi człowieka, rozpoznawania rodzaju używki, badania i zabezpieczania śladów na miejscu zdarzenia.
  • artykuł podsumowujący wizytę, który został opublikowany w lokalnej prasie – przedstawiał wrażenia i opinie na temat wizyty roboczej w Radomiu.
  • gazetka ścienna - przedstawia czas goszczenia w Radomiu uczniów i nauczycieli z Anglii, Francji, Turcji i Portugalii. Jej celem było przypomnienie tematyki minionej wizyty oraz przypomnienie o złym wpływie używek na organizm człowieka.
  • plansza (antyrama zawieszona w budynku gimnazjum), która prezentuje pracę podczas pobytu w Radomiu – na planszy zostały zamieszczone zdjęcia i informacje dotyczące minionej wizyty; jest przypomnieniem miłych chwil spędzonych w międzynarodowym gronie.
  • opis przebiegu wizyty w Radomiu (urozmaicony zdjęciami) zamieszczony na stronie szkoły – www.zsi.radom.pl w zakładce Comenius – sprawozdanie napisane przez uczniów Szkolnego Koła Comenius –zawiera wiele informacji na temat pracy podczas spotkania oraz wydarzeń kulturalnych odbywających się podczas wizyty.
  • prezentacja multimedialna, utworzona w programie Power Point, która została przetłumaczona na język angielski – zdrowe diety oraz choroby związane z nieprawidłowym odżywianiem: otyłość, bulimia i anoreksja. Młodzież chciała zwrócić szczególną uwagę na zjawisko bulimii i anoreksji, które są coraz częściej obserwowane wśród nastolatek XXI wieku. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • film CZY ZDROWO JEMY? nakręcony przez uczniów z udziałem uczniów – jego celem było pokazanie jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie młodego człowieka oraz w zabawny sposób pokazać korzyści prawidłowego odżywiania. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • scenka dramatyczna UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA odegrana przez uczniów podczas wizyty w Wielkiej Brytanii – celem było pokazanie zachowanie osoby uzależnionej od komputera, Internetu i gier komputerowych, jej reakcji na otaczających ludzi i rzeczywistość.
  • krótki pokaz slajdów w programie Power Point (w języku angielskim) na temat rozwoju telefonii komórkowej oraz faktu, że telefon komórkowy stał się nieodłącznym gadżetem każdego człowieka. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • artykuł podsumowujący wizytę w Lincoln, który został opublikowany w lokalnej prasie – przedstawiał wrażenia i opinie na temat pracy w Wielkiej Brytanii, refleksje dotyczące zabytków, tradycji i kultury tego kraju.
  • gazetka ścienna - przedstawia miejsce nauki angielskich uczniów, najciekawsze miejsca w Lincoln oraz przede wszystkim pracę międzynarodowej grupy podczas wizyty. Celem gazetki jest promowanie projektu Comenius całej społeczności szkolnej – także rodzicom oraz gościom odwiedzającym szkołę.
  • plansza (antyrama zawieszona w budynku gimnazjum), która prezentuje pracę podczas pobytu w Lincoln – na planszy zostały zamieszczone zdjęcia i informacje dotyczące wizyty, ciekawe miejsca oraz zabytki tego kraju.
  • opis przebiegu całej wizyty (urozmaicony zdjęciami) zamieszczony na stronie szkoły – www.zsi.radom.pl w zakładce Comenius – sprawozdanie napisane przez uczniów – uczestników wizyty w Wielkiej Brytanii, zawiera wiele informacji na temat pracy w projekcie Comenius oraz zabytków i tradycji angielskiej.
  • prezentacja multimedialna, utworzona w programie Power Point (w języku angielskim) POWODZIE W POLSCE – zawiera informacje na temat powstawania powodzi i podtopień w naszym kraju. Została wzbogacona zdjęciami z największych powodzi, które miały miejsce w Polsce w ostatnich latach. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • film POWÓDŹ, który powstał z fragmentów filmów dokumentalnych nakręconych przez świadków powodzi. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • prezentacja multimedialna – podsumowanie wyników ankiety, dotyczącej zagrożeń słuchu – polska młodzież jest świadoma zagrożeń wynikających z nieumiejętnego słuchania muzyki, jednak bardzo mało osób zmienia swoje przyzwyczajenia. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • logo realizowanego tematu w projekcie Comenius – podczas zajęć uczniowie projektowali logo według własnego pomysłu. Starali się, aby do każdej wizyty powstało inne logo firmujące dany wyjazd (powstało kilka takich prac). Prace zostały wykonane w programie Power Point.
  • prezentacja multimedialna, utworzona w programie Power Point (w języku polskim) na temat budowy ucha oraz wpływu głośnych dźwięków na słuch człowieka. Prezentacja zawiera wszystkie podstawowe informacje na temat zmysłu słuchu oraz jego uszkodzeń.
  • film MLODZIEŻ XXI WIEKU – pokazuje fragmenty życia przeciętnego ucznia, którego w każdym miejscu ogarnia hałas (na ulicy, podczas przerwy w szkole, słuchanie zbyt głośnej muzyki z użyciem słuchawek). Celem filmu było pokazanie jak ważny jest dobry słuch do codziennej nauki oraz funkcjonowania w szkole oraz poza nią. - dostępne na www.cemeniusrisks.weebly.com
  • gazetka ścienna - przedstawia czas spędzony we Francji. Serdeczne przyjęcie przez Francuzów pozwoliło nam poznać ich zwyczaje i kulturę, radości i zmartwienia. Uczestniczyliśmy również w niektórych lekcjach. Tematami poruszanymi podczas spotkania we Francji były zagrożenia dla słuchu oraz erozja ziemi i powodzie.
  • plansza (antyrama zawieszona w budynku gimnazjum), która prezentuje pracę podczas pobytu w Châteaulin - małym i malowniczym miasteczku położonym w południowej części Bretanii. Na planszy zostały zamieszczone zdjęcia i informacje dotyczące wizyty, ciekawe miejsca oraz zabytki tego regionu Francji.
  • opis przebiegu całej wizyty (urozmaicony zdjęciami) zamieszczony na stronie szkoły – www.zsi.radom.pl w zakładce Comenius – sprawozdanie napisane przez uczniów – uczestników wizyty we Francji, zawiera wiele informacji na temat pracy w projekcie Comenius oraz zabytków i tradycji bretańskiej.
  • wystawa podczas Dnia Europy organizowanego w szkole - krótki opis wszystkich wizyt roboczych, które miały miejsce w ramach projektu Comenius uzupełniony zdjęciami. Wystawa miała na celu promocję projektu i zapoznanie całej społeczności szkolnej z dotychczasowymi działaniami Koła Comenius.