Produkty końcowe po pierwszym roku projektu

    PRODUKTY, które powstały w pierwszym roku projektu:

  • prezentacja multimedialna, dotycząca zanieczyszczenia i ochrony środowiska – zawiera informacje na temat zanieczyszczenia środowiska, które powstaje na skutek bezmyślności człowieka. Prezentacja zawiera również slajdy dotyczące działań, które podejmuje się na rzecz ochrony środowiska (np. segregacja śmieci, odnawialne źródła energii). – dostępne na www.comeniusrisks.weebly.com
  • album, zawierający informacje o migracjach w naszym mieście – uczniowie zgromadzili informacje na temat migrantów przebywających w Radomiu, warunków ich życia, praw i obowiązków. – dostępny w bibliotece szkolnej.
  • tablice, przedstawiające najważniejsze informacje o trzęsieniach ziemi w Polsce – tablice w formacie A3 zalaminowane. Przedstawiają informacje na temat notowanych na terenie naszego kraju ruchów ziemi oraz mapa Polski z zaznaczonymi miejscami w których obserwuje się niewielkie trzęsienie ziemi. - dostępne w bibliotece szkolnej.
  • gazetka szkolna na holu gimnazjum – przedstawia zdjęcia ciekawymi miejscami zwiedzanymi podczas wyjazdu oraz krótki opis wizyty w Turcji.
  • opis przebiegu całej wizyty (urozmaicony zdjęciami) zamieszczony na stronie szkoły – w zakładce Comenius – sprawozdanie napisane przez uczniów – uczestników wizyty w Turcji, zawiera wiele informacji na temat pracy w projekcie Comenius oraz zabytków i tradycji tureckich.
  • krótki artykuł na temat pobytu w Turcji zamieszczony w lokalnej prasie – zawiera krótką informacje na temat odbytego wyjazdu oraz wrażenia po wizycie.
  • kilka prezentacji multimedialnych (w programie Power Point, Smilebox) – o kraju, regionie, mieście, szkole – uczniowie stworzyli prezentacje na temat Polski (położenie geograficzne, symbole narodowe, krainy geograficzne, sławni ludzie), regionu (najważniejsze zabytki Mazowsza), miasta (położenia Radomia w odniesieniu do stolicy państwa, herb miasta, liczba ludności, ciekawe miejsca), szkoły (krótka historia powstania, sztandar, patron szkoły, strój szkolny, tradycje, osiągnięcia). – dostępne na  www.comeniusrisks.weebly.com
  • każdy z uczestników projektu stworzył swoją wizytówkę dotyczącą wieku, zainteresowań, pasji – każdy z uczniów Grupy Projektowej Comenius wykonał jeden slajd, na którym zamieścił swoje zdjęcie, informacje o sobie i swoich zainteresowaniach. Ze wszystkich wizytówek powstała ciekawa prezentacja multimedialna zamieszczona na międzynarodowej stronie Comeniusa - www.comeniusrisks.weebly.com
  • prezentacja multimedialna przedstawiająca polskie tradycje i zwyczaje związane z okresem świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku – krótka prezentacja złożona z kilku slajdów, na których zamieszczono informacje o tradycjach świątecznych charakterystycznych dla Polski (np. Wigilia, Pasterka, potrawy świąteczne – opłatek, kapusta z grzybami karp).
  • świąteczna karta z życzeniami w jęz. angielskim (program Paint) – karta wykonana przez uczniów Grupy Projektowej Comenius została wysłana drogą elektroniczną do rówieśników z Portugalii, Francji, Wielkiej Brytanii i Turcji
  • plansza (antyrama zawieszona w budynku gimnazjum), która prezentuje pracę podczas pobytu w Turcji – na planszy zostały zamieszczone zdjęcia i informacje na temat pracy podczas wizyty roboczej w Gebze (Turcja) oraz zabytków tego państwa.
  • dwie prezentacje multimedialne, utworzone w programach: Power Point oraz Excel, które zostały przetłumaczone na język angielski (opracowanie wyników ankiet: o migracjach i wulkanach) – 1) migracje – uczniowie w kilku slajdach przedstawili informacje na temat krajów do których najczęściej migrują Polacy, cel migracji oraz liczbę osób migrujących; 2) wulkany – prezentacja przedstawiała wyniki ( w postaci słupków) przeprowadzonej wśród uczniów ankiety na temat omawianego zjawiska. - dostępne na www.comeniusrisks.weebly.com
  • artykuł opublikowany w lokalnej gazecie „Echo Dnia”, w którym uczniowie opisali swoją dotychczasowa pracę w Szkolnym Kole Comenius – tekst zawiera informacje na temat aktualnej pracy uczniów oraz ich przygotowaniach do wizyty roboczej w Portugalii.
  • praca plastyczna, (praca na płótnie o wymiarach 1 x 2 metry) – praca wykonana na płótnie farbami plakatowymi; przedstawia przekrój wulkanu oraz opis poszczególnych elementów (w języku angielskim). Praca została zaprezentowana podczas pracy w szkole na Wyspie św. Michała. – zdjęcia na www.comeniusrisks.weebly.com
  • prezentacja multimedialna z wykorzystaniem zgromadzonych wcześniej informacji, która została przetłumaczona na język angielski – o wulkanach – prezentacja zawierała wiadomości na temat powstawania i budowy wulkanu oraz miejscach na świecie, gdzie można spotkać się z takim zjawiskiem. Zawierała również slajdy przedstawiające negatywne i pozytywne skutki wybuchów wulkanów. – dostępna na www.comeniusrisks.weebly.com
  • logo realizowanego tematu w projekcie Comenius – podczas zajęć uczniowie projektowali logo projektu według własnego pomysłu. Prace zostały wykonane w programie Power Point
  • krótki pokaz slajdów, przedstawiający najciekawsze wiadomości o tradycji, kulturze i zwyczajach mieszkańców wyspy – prezentacja wykonana na potrzeby wewnątrzszkolne w celu promowania projektu Comenius oraz zaprezentowania pracy uczniów i nauczycieli Szkolnego Koła Comenius na forum całej społeczności szkolnej. Mini reportaż o wizycie roboczej w Portugalii został zaprezentowany 1 czerwca podczas II Pikniku Europejskiego organizowanego na terenie szkoły. - dostępny w bibliotece szkolnej.
  • artykuł podsumowujący wizytę, który został opublikowany w lokalnej prasie – przedstawiał wrażenia i opinie uczestników wyjazdu na temat wizyty roboczej na Wyspie św. Michała.
  • gazetka ścienna    - przedstawia czas pracowicie spędzony na Wyspie Św. Michała oraz ciekawe zakątki tego miejsca. Celem gazetki jest promowanie projektu Comenius całej społeczności szkolnej – także rodzicom oraz gościom odwiedzającym szkołę.
  • projektowanie i tworzenie plakatów profilaktycznych (dotyczących uzależnień) – elementy kampanii reklamowej „Stop używkom – promujemy zdrowe życie”