Osiągnięcia uczniów klas I-III – 2004/2005

 

Klasa IA

§         Jakub Iwański – zajął II miejsce w Otwartych Mistrzostwach Powiatu Mińskiego w Judo Dzieci (kategoria wagowa do 25 kg.)

§         Ola Buczyńska – zajęła III miejsce w Ogólnopolskim Turnieju w SHORT-TENISIE o puchar Prezydenta miasta Radomia w kategorii do 8 lat

Zajęła II miejsce w wojewódzkich eliminacjach „Talentiada 2005”

III miejsce w turnieju tenisowym eliminacyjnym Simpuls Kids’Cup 2005 organizowanym przez Klub Tenisowy Return w Radomiu

§        Rafał Bojarski – zdobył nagrodę indywidualną VII Powiatowym Przeglądzie Twórczości Artystycznej Osób Niepełnosprawnych powiatu radomskiego (odbył się w domu kultury w Iłży)

III miejsce w rzucie piłką do celu w XI Warszawskiej Olimpiadzie Młodzieży Niepełnosprawnej

 

Klasa IB

§        Magdalena Dobosz – zdobyła wyróżnienie w etapie powiatowym XXII Małego Konkursu Recytatorskiego

§        Paweł Ludwiński – zdobył II miejsce w Ogólnopolskim konkursie modeli plastikowych i kartonowych, który odbył się w klubie „Idalin”

§       Arkadiusz Dolega – w XI Warszawskiej Olimpiadzie Młodzieży Niepełnosprawnej:

II miejsce w wyścigu na wóżkach

II miejsce w rzucie piłką do celu

II miejsce w rzucie piłką lekarską na odległość

 

Klasa IIA

§         Ola Mendyk – zdobyła wyróżnienie w szkolnym konkursie „Idol”

zdobyła II miejsce w Międzyszkolnych Gwiazdkowych Zawodach Pływackich

zdobyła VII miejsce w Zawodach Pływackich uczniów klas II ze Szkół Podstawowych z Radomia

§         Maciej Węgrzecki – zdobył XII miejsce w Zawodach Pływackich uczniów klas II ze Szkół Podstawowych z Radomia

§        Ada Iwańska i Daniel Nagrodzi – zdobyli II miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym „Czarodziejskie Słowa”, którego finał odbył się w PSP nr 21 w Radomiu

§       Wiktoria Piętowska – zajęła III miejsce w szkolnym konkursie plastycznym „Radomir – maskotka Radomia”

§         Daniel Nagrodzi – zajął II miejsce w szkolnym konkursie recytatorskim klas 0-III

 

Klasa IIB

§         Ewa Kozakiewicz – zajęła I miejsce w szkolym Konkursie „As gramatyki” – wśród uczniów klas II

Zajęła III miejsce w szkolnym konkursie recytatorskim klas 0-III

§         Michał Ziętkowski - zajął II miejsce w szkolnym konkursie plastycznym „Radomir – maskotka Radomia”

zdobył złoty medal za udział w konkursach i aktywność w graupie tanecznej „Styl”

wyróżnienie w etapie powiatowym XVII Konkursu Recytatorskiego „Warszawska Syrenka”

§         Piotr Kaczmarski – zajął II miejsce w szkolnym konkursie recytatorskim klas 0-III

Zajął II miejsce w tańcach towarzyskich w grupie „Rocstep” na Ogólnopolskim turnieju w Staszowie

Zajął II miejsce w tańcach towarzyskich w grupie „Rocstep” na Ogólnopolskim turnieju w Kobyłce

Zajął II miejsce w tańcu nowoczesnym z grupą „Rocstep” w Regionalnym Przeglądzie w Radomiu

§        Piotr Stanisławek – zdobył I miejsce w konkursie plastycznym organizowanym przez parafię Chrystusa Dobrego Pasterza

 

Klasa IIC

§       Ania Boryczka – zajęła wraz z zespołem II miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym „Czarodziejskie Słowa”, którego finał odbył się w PSP nr 21 w Radomiu

Zajęła I miejsce w V Diecezjalnym Konkursie Piosenki religijnej

§       Jaś Czarnecki, Ola Karasiuk, Oskar Nosowski – zajęli IV miejsce (na 9 zespołów startujących) w Międzyszkolnym Konkursie Czytelniczym „Czarodziejskie Słowa”, którego finał odbył się w PSP nr 21 w Radomiu

§         Marta Wietecha – zajęła II miejsce w szkolnym konkursie „As gramatyki” – wśród uczniów klas II

§         Martyna Chmiel – zajęła I miejsce w szkolnym konkursie plastycznym „Radomir – maskotka Radomia”

Klasa IIIA

§         Bartek Senderowski – został Wicemistrzem Mazowsza w tenisie ziemnym w kategorii do 10 Lat

§        Bartek Brzeziński – zajął IV miejsce w konkursie modelarskim organizowanym w Domu Kultury „Idalin”

§        Ola Sobień – zajęła II miejsce na III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”

§         Jakub Orczykowski – zajął I miejsce w szkolnym konkursie „As gramatyki” – wśród uczniów klas III

 

Klasa IIIB

§        Kuba Rupniewski – zajął I miejsce w II Ogólnopolskim Konkursie Recytatorskim Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II, w kategorii klas I-III

Zajął III miejsce na III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”

§         Patryk Grochala – zajął I i II miejsce w konkursach tańca towarzyskiego dla dzieci w wieku 10-11 lat

 

Klasa IIIC

§         Jan Popczyński – zajął I miejsce w Mistrzostwach Radomia w Szachach Błyskawicznych Juniorów

§        Bartosz Stępień – zajął III miejsce w Konkursie Modelarskim organizowanym w Klubie „Idalin”

§         Kacper Głuch – zajął III w konkursie ortograficznym organizowanym w sanatorium „Orlik” w Kudowie-Zdroju

§         Maciek Satora – zajął I miejsce na  III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”

§         Ala Węglika - zajęła II miejsce na  III etapie szkolnego konkursu muzycznego „Sol mi la”

 

 

 

Osiągnięcia uczniów klas IV-VI – 2004/2005

 

II Ogólnopolski Konkurs Recytatorski Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II

§         Maciej Rudnik,  kl. 5C – II miejsce w etapie międzywojewódzkim, udział w etapie ogólnopolskim

 

XVII konkurs recytatorski „Warszawska Syrenka” (teren województwa)

§         Filip Kowalczyk, kl. 5C – wyróżnienie w etapie powiatowym

 

XXII Mały Konkurs Recytatorski (teren miasta Radomia)

§         Oliwia Stępień, kl. 4A – I miejsce w etapie powiatowym, udział w etapie rejonowym

§         Anna Kaczmarska, kl.5B – wyróżnienie w etapie powiatowym

§         Maciej Rudnik, kl. 5C – wyróżnienie w etapie powiatowym

 

Konkurs Czytelniczy „Świat mitów” (międzyszkolny)

§         Drużyna, w skład której weszli: Michał Szymański, kl. 5A, Kuba Rahman, kl. 5A, Kinga Gaździńska, kl. 5A, Bartłomiej Opalewski, kl. 5B – zajęła I miejsce w etapie międzyszkolnym

 

Kangur 2005 (ogólnopolski)

§         Monika Szczepanowska, kl. 4C – dyplom za bardzo dobry wynik

§         Piotr Kosior, kl. 6C - dyplom za bardzo dobry wynik

 

III edycja Międzyszkolnego konkursu języka angielskiego dla klas IV-VI (teren miasta Radomia)

§         Filip Sobkiewicz, kl. 6A – VIII miejsce w etapie międzyszkolnym

 

 

 

Osiągnięcia sportowe indywidualne

 

Otwarte Mistrzostwa Radomia w szachach klasycznych (teren miasta Radomia)

§         Bartosz Maciąg, kl. 5B – I miejsce

 

Międzynarodowy Turniej Judo

§         Maciej Sałata, kl. 6B – I miejsce w kategorii młodzików

 

XI Warszawska Olimpiada Młodzieży Niepełnosprawnej (województwo mazowieckie)

§         Sylwester Półtorak – I miejsce w strzale na bramkę hokejową, III miejsce w biegu na 100 m, III miejsce w rzucie do celu

§         Krzysztof Szumacher – II miejsce w rzucie piłką lekarską, II miejsce w wyścigu na wózkach, II miejsce w rzucie piłką do bramki hokejowej

 

 

 

Osiągnięcia sportowe grupowe

 

Radomska Olimpiada Młodzieży (teren miasta Radomia)

§         Mini-koszykówka dziewcząt klasy 5-6 – IV miejsce (Karolina Bednarska, Aleksandra Kaczkowska, Anna Kaczmarska, Magdalena Kałasz, Agata Kowalczyk, Anna Piszak, Lena Szewczyk, Marlena otyńska, Anna Grządka, Julia Wiśniewska)

§         Mini-koszykówka chłopców kl.6 – II miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Krystian Zgrzebniak, Tymon Markiewicz, Hubert Terlecki, Krzysztof Kobyłka, Paweł Gomuła, Filip Sobakiewicz, Adrian Pietrasik)

§         Pływanie (sztafeta chłopców szkół podstawowych) kl.3-6 – II miejsce (Michał Satora, Karol Brzeziński, Piotr Szewczyk, Stefan Popczyński, Krzysztof Łuba, Adrian Chmielowiec, Krzysztof Kobyłka, Maciej Kowalczyk)

§         Tenis stołowy dziewcząt kl.6 – II miejsce (Magdalena Kałasz, Paulina Gregorczyk)

§         Mini-siatkówka chłopców kl.6 – VI miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Tymon Markiewicz, Krzysztof Kobyłka, Adrian Pietrasik)

 

Międzypowiatowe Igrzyska Młodzieży szkolnej

§         Mini-koszykówka chłopców kl.6 – III miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Krystian Zgrzebniak, Tymon Markiewicz, Hubert Terlecki, Krzysztof Kobyłka, Paweł Gomuła, Filip Sobkiewicz, Adrian Pietrasik)

§         Pływanie chłopców kl. 3-6 – IV miejsce (Michał Satora, Karol Brzeziński, Piotr Szewczyk, Stefan Popczyński, Krzysztof Łuba, Adrian Chmielowiec, Krzysztof Kobyłka, Maciej Kowalczyk)

 

Turniej „Echa Dnia” w mini-koszykówce

§         Mini-koszykówka chłopców kl.6 – II miejsce (Bartosz Kupidura, Bartosz Podkowiński, Filip Namysło, Mikołaj Stefański, Maciej Sałata, Maciej Świerczyński, Krystian Zgrzebniak, Tymon Markiewicz, Hubert Terlecki, Krzysztof Kobyłka, Paweł Gomuła, Filip Sobkiewicz, Adrian Pietrasik)

 

Międzynarodowy Turniej Mini-koszykówki Chłopców w Troyes we Francji

Drużyna chłopców zajęła 10 miejsce

 

 

 

 

Osiągnięcia młodzieży, gimnazjum – 2004/2005

 

XVII konkurs recytatorski „Warszawska Syrenka” (województwo mazowiecki)

§         Mateusz Maciejczyk, kl. 1a – I miejsce w etapie powiatowym, udział w etapie wojewódzkim

§         Katarzyna Cynowska, kl. 1e – wyróżnienie w etapie powiatowym

§         Zofia Jagiełło, kl. 2c – wyróżnienie w etapie powiatowym

 

II Ogólnopolski Konkurs Recytatorski Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II

§         Jakub Stefańczyk, kl. 2d – II miejsce w etapie międzywojewódzkim

 

XXII Mały Konkurs Recytatorski (teren miasta Radomia)

§         Anna Jażdżyk, kl. 2c – I miejsce w etapie powiatowym, I miejsce w etapie rejonowym (najwyższym)

§         Natalia Skawińska, kl. 3b – wyróżnienie w etapie powiatowym

 

III Konkurs Ortograficzny (teren miasta Radomia)

§         Agata Szczepkowska, kl. 2c – II miejsce w etapie miejskim

§         Monika Smałz, kl. 2d - II miejsce w etapie miejskim

 

I Przegląd Twórczości Młodzieżowej „Pasterz i Ojciec” (teren miasta Radomia)

§         Ewa Wilczyńska, kl. Id – II miejsce w międzygimnazjalnym konkursie wiedzy o Janie Pawle II

§         Monika Smałz, kl. 2d – I miejsce w międzygimnazjalnym konkursie wiedzy o Janie Pawle II

§         Jakub Stefańczyk, kl. 2d – I miejsce w konkursie recytatorskim

§         Anna Jażdżyk, kl. 2c – wyróżnienie w konkursie recytatorskim

§         Karolina Wietrak, kl. 1d – II miejsce w etapie literackim

 

Konkurs recytatorski „Wie4rsze polskich poetów” (teren miasta Radomia)

§         Mateusz Maciejczyk, kl. 1a – III miejsce w etapie miejskim

 

Międzygimnazjalny konkurs recytatorski „Mówimy wiersze polskich noblistów” (teren miasta Radomia)

§         Mateusz Maciejczyk, kl. 1a – wyróżnienie honorowe w etapie miejskim

 

Radomskie Zawody Matematyczne (teren miasta Radomia)

§         Michał Grodecki, kl. 3b – udział w II etapie konkursu

 

Kangur 2005 (ogólnopolski)

§         Ilona Mojzych, kl. 1a – wyróżnienie, czyli dyplom za dobry wynik

§         Maria Nowakowska, kl. 2a – dyplom za bardzo dobry wynik

 

Festiwal Piosenki Zaczarowanej (ogólnopolski)

§         Daniel Zawodnik, kl. 2d – I miejsce w etapie ogólnopolskim w kategorii dzieci do lat 15

 

II Międzygimnazjalny Konkurs Wiedzy o Życiu błogosławionej Matki Teresy z Kalkuty (teren diecezji radomskiej)

§         Magdalena Sumińska, kl. 3c – III miejsce w konkursie recytatorskim w etapie międzygimnazjalnym

 

Konkurs „Super Szkoła” (ogólnopolski)

Publiczne Gimnazjum nr 14 zajęło II miejsce w kategorii gimnazjów w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców w ogólnopolskim konkursie na najlepsze gimnazjum organizowanym przez „Super Express”. W prezentacjach udział brali: Mateusz Maciejczyk, kl. 1a, Wojciech Orlicki, kl. 1e, Kamila Tomczyk, kl. 2c, Jakub Stefańczyk, kl. 2d,  Monika Smałz, kl. 2d, Daniel Zawodnik, kl. 2d,  Tomasz Gajewski (absolwent), Przemysław Kamiński, kl. 3b.

 

 

Osiągnięcia sportowe indywidualne

  

Ogólnopolskie Zawody w tenisie ziemnym w tenisie ziemnym

§         Nela Molga, kl. 2d – I miejsce w grze pojedynczej

 

XI  Warszawska Olimpiada Młodzieży Niepełnosprawnej (województwo mazowieckie)

§         Daniel Zawodnik, kl. 2d - I miejsce w rzucie piłką lekarską

§         Jakub Stefańczyk, kl. 2d - I miejsce w biegu na 100m

§         Paulina Cywka, kl. 2d - IV miejsce w chodzie na 50 m

§         Ilona Mojzych, kl. 1a – I miejsce w wyścigu na czworakach

§         Agata Maria Biniaszewska, kl. 1c - III miejsce  w rzucie do bramki hokejowej, III miejsce  w chodzie na 50 m, IV miejsce  w wyścigu na czworakach

 

Osiągnięcia taneczne

Ewelina Czarnecka, uczennica klasy Ic zajęła I miejsce na turnieju w Lubartowie w tańcach latynoamerykańskich, I miejsce na turnieju w Lublinie w tańcach standardowych, II miejsce w „Grand Prix Mazowsza” w tańcach standardowych

 

 

 

Osiągnięcia sportowe grupowe

 

Radomska Olimpiada Młodzieży

§         piłka koszykowa chłopców – II miejsce (Przemysław Anduła, Paweł Buras, Bartosz Czajkowski, Maciej Eysmontt, Jacek Wicherek, Mateusz Czyż, Michał Jasiński, Adrian Nitzki, Michał Piwowarski, Michał Wachowicz, Michał Grodecki, Kamil Pacholczak)

 

Międzypowiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej

§         piłka koszykowa chłopców – III miejsce (Przemysław Anduła, Paweł Buras, Bartosz Czajkowski, Maciej Eysmontt, Jacek Wicherek, Mateusz Czyż, Michał Jasiński, Adrian Nitzki, Michał Piwowarski, Michał Wachowicz, Michał Grodecki, Kamil Pacholczak)

 

 

Zestawienie i analiza wyników sprawdzianu klas VI

w roku szkolnym 2004/2005 w ZSI w Radomiu

 

Test sprawdzał następujące umiejętności: czytanie, pisanie, rozumowanie, wykorzystywanie wiedzy w praktyce, korzystanie z informacji.

 

I Zestawienie średniej ilości punktów według typów arkuszy

 

 

S – A1

S – A5

S – A7

Gmina m. Radom

30,13

75%

33,00

83%

24,38

61%

Powiat m. Radom

30,13

33,00

24,38

Szkoła

33,37

83%

25,00

63%

22,00

55%

Klasa 6a

35,11

88%

-

26,00

65%

Klasa 6b

32,90

82%

-

23,00

56%

Klasa 6c

32,24

81%

25,00

63%

17,00

43%

 

 

II Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza S – A1

 

 

czytanie

pisanie

rozumowanie

wykorzystywanie wiedzy
w praktyce

korzystanie
z informacji

Gmina  Radom

8,31

6,72

5,93

6,04

3,12

Szkoła w pkt.

9,22

6,85

6,80

6,90

3,60

Szkoła w %

92%

69%

85%

86%

90%

Kl. 6a

9,58

96%

7,53

75%

7,05

88%

7,21

90%

3,74

94%

Kl. 6b

9,10

91%

6,00

60%

7,05

88%

7,15

89%

3,60

90%

Kl.6c

9,00

90%

7,05

70%

6,33

79%

6,38

80%

3,48

87%

 

 

III Porównanie wyników tegorocznych z zeszłorocznymi (S –A1)

 

 

czytanie

pisanie

rozumowanie

wykorzystywanie wiedzy
w praktyce

korzystanie
z informacji

2004r.

93%

81%

77%

79%

92%

2005r.

92%

69%

85%

86%

90%

 

 

IV Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza S – A7

 

 

czytanie

pisanie

rozumowanie

wykorzystywanie wiedzy
w praktyce

korzystanie
z informacji

Gmina  Radom

7,88

6,50

3,25

4,00

2,75

Szkoła w pkt.

7,33

7,00

2,33

2,67

2,67

Szkoła w %

73%

70%

29%

33%

67%

 

 

 

Zestawienie i analiza wyników egzaminu klas III gimnazjum

w roku szkolnym 2004/2005 w ZSI w Radomiu

 

I Zestawienie średniej ilości punktów według typów arkuszy w części matematyczno przyrodniczej

 

 

A1

A4

A7

Gmina m. Radom

25,38

25,50

26,20

Powiat m. Radom

25,38

25,50

26,20

Szkoła

33,67

20,00

32,33

Wzrost(+) lub spadek(-) śr. pkt w stos. do gminy

+8,29

-5,50

+6,13

Klasa III A

32,33

25,00

39,50

Klasa III B

34,63

15,00

-

Klasa III C

33,95

-

18

 

Ogólny średni wynik egzaminu dla szkoły, dla arkusza A1 i A7 jest wyższy niż wyniki powiatu i gminy, słabiej wypadły wyniki dla arkusza A4. Test w części matematycznej
w Radomiu wypadł bardzo słabo. U nas  średni wynik szkoły w części matematycznej stanowi 133% średniego wyniku w Radomiu.

 

II Zestawienie wg poszczególnych umiejętności dla arkusza A1

 

               

Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu

Umiejętność

Stosowanie wiedzy

Umiejętne stosowanie terminów

Wskazywanie

Wyszukiwanie

Gmina Radom

2,96

8,41

6,15

7,86

Szkoła w pkt

4,47

11,28

8,37

9,54

Szkoła w %

55,87%

75,2%

55,8%

79,5%

Ocena wg WSO

Dst

(3)

Db

(4)

Dst

(3)

Db

(4)

Klasa IIIA

4,83

10,61

7,50

9,39

Klasa IIIB

4,11

11,74

9,00

9,79

Klasa IIIC

4,50

11,45

8,55

9,45

 

Lepsze wyniki – db - są w zakresie umiejętnego stosowania terminów, (chociaż gorsze
od ubiegłorocznych), słabo także – dst - w zakresie stosowania wiedzy i wskazywania – zaobserwowaliśmy także spadek w opanowaniu tej umiejętności o 30 % w stosunku
do wyników ubiegłorocznych. Porównując wyniki szkoły i gminy, można zauważyć,
że nasi uczniowie lepiej opanowali  cztery podstawowe umiejętności egzaminacyjne: stosowanie wiedzy o 51% lepiej, umiejętne stosowanie terminów o 34%, wskazywanie
o 36% i wyszukiwanie o 21%.

 

III    Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A7

 

 

Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu

Umiejętność

Stosowanie wiedzy

Umiejętne stosowanie terminów

wskazywanie

wyszukiwanie

Gmina Radom

2,90

12,80

4,70

5,80

Szkoła w pkt.

4,67

16,33

5,00

6,33

Szkoła w %

58,37%

dst  (3)

85,95%

bdb (5)

 

50%

dop (2)

48,69%

dop (2)

 

W tej grupie uczniów  najlepsze wyniki – bdb – są w zakresie umiejętnego stosowania terminów, bardzo słabo wypadło wskazywanie i opisywanie faktów oraz wyszukiwanie informacji, wg naszego WSO na ocenę dopuszczającą. Porównując wyniki szkoły i gminy
dla tego arkusza, również obserwujemy lepsze opanowanie umiejętności egzaminacyjnych przez naszych uczniów. Stosowanie wiedzy lepiej opanowaliśmy o 61%, umiejętne stosowanie terminów o 28%, wskazywanie o 6% i wyszukiwanie o 9%.

 

IV Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A4

 

 

Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu

Umiejętność

Stosowanie wiedzy

Umiejętne stosowanie terminów

Wskazywanie

Wyszukiwanie

Gmina Radom

2,75

8,25

7,00

7,50

Szkoła w pkt.

3,00

4,50

5,50

7,00

Szkoła w %

37,5%

dop (2)

23,68%

ndst (1)

55%

dst (3)

53,85%

dst (3)

 

V    Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A7

 

 

Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu

Umiejętność

Stosowanie wiedzy

Umiejętne stosowanie terminów

Wskazywanie

Wyszukiwanie

 

Gmina Radom

2,90

12,80

4,70

5,80

 

Szkoła w pkt.

4,67

16,33

5,00

6,33

 

Szkoła w %

58,37%

dst  (3)

85,95%

bdb (5)

 

50%

dop (2)

48,69%

dop (2)

 

 

W tej grupie uczniów  najlepsze wyniki – bdb – są w zakresie umiejętnego stosowania terminów, bardzo słabo wypadło wskazywanie i opisywanie faktów oraz wyszukiwanie informacji, wg naszego WSO na ocenę dopuszczającą. Porównując wyniki szkoły i gminy
dla tego arkusza, również obserwujemy lepsze opanowanie umiejętności egzaminacyjnych przez naszych uczniów. Stosowanie wiedzy lepiej opanowaliśmy o 61%, umiejętne stosowanie terminów o 28%, wskazywanie o 6% i wyszukiwanie o 9%.

 

VI Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A4

 

 

Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu

Umiejętność

stosowanie wiedzy

umiejętne stosowanie terminów

wskazywanie

wyszukiwanie

Gmina Radom

2,75

8,25

7,00

7,50

Szkoła w pkt.

3,00

4,50

5,50

7,00

Szkoła w %

37,5%

dop (2)

23,68%

ndst (1)

55%

dst (3)

53,85%

dst (3)

 

Z porównania współczynników łatwości czterech podstawowych umiejętności wynika,
że najlepiej w naszej szkole wypadło wyszukiwanie i stosowanie informacji. Wymagania
w tym zakresie spełniło 80 % naszych uczniów. Współczynniki łatwości stosowania wiedzy i wskazywania są na tym samym poziomie. Porównując współczynniki szkoły i gminy obserwujemy, że uczniowie naszej szkoły uzyskali  lepsze wyniki w opanowaniu umiejętności niż uczniowie gminy(mamy również wyższe współczynniki łatwości
w tym zakresie od województwa).

 

W arkuszu A7 notujemy również wzrost wskaźników łatwości w opanowaniu czterech podstawowych umiejętności w stosunku do gminy. Na tym arkuszu również najlepiej
dla szkoły wypadło wyszukiwanie i stosowanie informacji.

 

W arkuszu A4 obserwujemy spadek wskaźnika łatwości w stosunku do gminy w trzech umiejętnościach: wskazywaniu, wyszukiwaniu i umiejętnym stosowaniu terminów. Tylko
w stosowaniu wiedzy wskaźnik szkoły jest wyższy niż wskaźnik gminy.

  

VII Tabela staninowa dla wyników uczniów dla arkusza A1

 

Stanin

Opis wyniku

Przedziały punktowe

Liczba uczniów

%uczniów

1

najniższy

0-9

-

-

2

bardzo niski

10-12

-

-

3

niski

13-16

1

2%

4

niżej średni

17-21

2

4%

5

średni

22-28

14

24%

6

wyżej średni

29-34

11

19%

7

wysoki

35-40

16

28%

8

bardzo wysoki

41-44

8

14%

9

najwyższy

45-50

5

9%

 

Staniny informują o pozycji danego wyniku wśród wszystkich wyników. Największa grupa uczniów – 16 uzyskała wynik wysoki (28% wszystkich uczniów). Żaden z uczniów
nie uzyskał wyniku najniższego. Wynik najwyższy uzyskało pięciu uczniów czyli około 9% wszystkich uczniów.

  

VIII Wynik szkoły według norm staninowych arkusza dla A1

 

Opis wyniku

Przedział punktowy

Śr. punktów dla szkoły

Bardzo wysoki

32,61-36,55

33,67

 

W tym przedziale znalazło się 59 szkół, czyli 7% wszystkich szkół. W niższym przedziale są 742 szkoły (88,12%), w wyższym przedziale jest 41 szkół (4,86% wszystkich szkół).

 
EGZAMIN GIMNAZJALNY W CZĘŚCI  HUMANISTYCZNEJ

 

I Zestawienie średniej ilości punktów według typów arkuszy.

 

Arkusz

A1

A4

A7

Gmina m. Radom

34,75

33,50

39,20

Powiat m. Radom

34,75

33,50

39,20

Szkoła

40,46

32,50

41,00

Wzrost (+) lub spadek (-) śr. pkt. w stosunku do gminy

+ 5,71

- 1,00

+ 1,80

Klasa IIIa

40,17

30,00

41,00

Klasa IIIb

41,05

35,00

-

Klasa IIIc

40,15

-

41,00

 

Ogólny średni wynik egzaminu dla szkoły, dla arkusza A1 i A7 jest wyższy niż wynik powiatu i gminy. Słabiej wypadły wyniki dla arkusza A4 – są niższe od średnich wyników gminy i powiatu. Nie ma istotnych różnic między średnimi wynikami poszczególnych klas.

 

II Średnia punktów z humanistycznej części egzaminu w przeliczeniu na oceny wg WSO.

 

Arkusz

A1

A7

A4

Średnia punktów

40,46

41

32,50

Ocena

80,92%

db (4)

82%

db (4)

65%

dst (3)

 

Przeliczając średnią liczbę pkt. na % i na oceny wg WSO można zauważyć, że znacznie lepiej wypadły arkusze A1 i A7 (górna punktacja oceny dobrej) niż arkusz A4 (ocena dostateczna).

 

 

III Porównanie wyników uczniów ZSI w ostatnich latach (arkusz A1).

 

Umiejętność

Czytanie

Tworzenie

2003r.

84%

68,6%

2004r.

81,84%

63,08%

2005r.

87,16%

74%

 

W wynikach w części humanistycznej widoczna jest poprawa zarówno w zakresie czytania jak i tworzenia tekstów.

  

IV Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A1.

 

Umiejętność

Czytanie

Tworzenie

Gmina Radom

19,47

15,28

Szkoła w pkt.

21,79

18,67

Szkoła w %

87,16%

74,68%

Ocena wg WSO

bdb (5)

db (4)

Klasa IIIa

21,33

18,83

Klasa IIIb

22,00

19,05

Klasa IIIc

22,00

18,15

 

Wyniki części humanistycznej egzaminu wykazują na lepsze opanowanie umiejętności czytania (ocenionej na bdb wg naszego WSO), słabiej tworzenia (db wg WSO).

 

V Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A7.

 

Umiejętność

Czytanie

Tworzenie

Gmina Radom

20,20

19,00

Szkoła w pkt.

21,67

19,33

Szkoła w %

86,68%

77,32%

Ocena wg WSO

bdb (5)

db (4)

 

W tej grupie uczniów także korzystnie przedstawiają się wyniki w części humanistycznej egzaminu – wg naszego WSO na ocenę bardzo dobrą - czytanie i dobrą - tworzenie.

 

VI Zestawienie według poszczególnych umiejętności dla arkusza A4.

 

Umiejętność

Czytanie

Tworzenie

Gmina Radom

17,25

16,25

Szkoła w pkt.

16,50

16,00

Szkoła w %

66%

64%

Ocena wg WSO

dst (3)

dst (3)

 

Uczniowie piszący egzamin na arkuszu A4 (dla niedowidzących) uzyskali najsłabsze wyniki: czytanie i tworzenie  - na ocenę dostateczną.

Test okazał się umiarkowanie łatwy (współczynnik łatwości p= 0,69). Współczynnik łatwości zadań zamkniętych wynosi 0,83, a zadań otwartych 0,59. W zakresie czytania trudne było rozpoznawanie środków wyrazu w utworze poetyckim (p= 0,48) oraz odczytywanie sensu cytowanego wiersza (p= 0,27). Zadanie 32. okazało się umiarkowanie trudne (p= 0,59). Wymagało ono napisania planu wycieczki. Z czterech ocenianych w tym zadaniu czynności najgorzej wypadło przestrzeganie norm ortograficznych i interpunkcyjnych (p= 0,27). Zadanie 33. (p= 0,61), w którym należało napisać list, okazało się dość łatwe. Sporo problemów przysporzyła uczniom leksykalna, frazeologiczna i składniowa poprawność wypowiedzi (p= 0,48). Znacznie gorzej było z ortografia (p= 0,24) i interpunkcją (p = 0,30).

 

Z porównania współczynnika łatwości dwóch podstawowych umiejętności wynika, że lepiej wypadło czytanie. Wymagania w tym zakresie spełniło 87% uczniów. Tworzenie własnego tekstu okazało się trudniejsze – 75 % uczniów nie miało z tym problemów. W arkuszu A1 notujemy  wzrost wskaźnika w stosunku do gminy i województwa.

 

W arkuszach A7 również znacznie lepiej wypadło czytanie. Wymagania w tym zakresie spełnione zostały w 90%. Wymagania w zakresie tworzenia tekstu spełnione zostały w 74%. W arkuszach A7 notujemy również wzrost wskaźnika w stosunku do gminy.

W arkuszu A4 czytanie i tworzenie wypadły na podobnym poziomie. Notujemy tutaj spadek wskaźnika łatwości w stosunku do gminy.

 

Tabela staninowa dla wyników uczniowskich (dla A1)

 

Stanin

Opis wyniku

Przedziały punktowe

Liczba uczniów

% uczniów

1.

najniższy

0 - 16

-

-

2.

bardzo niski

17 - 22

1

1,75%

3.

niski

23 - 28

1

1,75%

4.

niżej średni

29 - 33

1

1,75%

5.

średni

34 -38

13

22,8%

6.

wyżej średni

39 - 41

17

29,8%

7.

wysoki

42 - 44

12

21,05%

8.

bardzo wysoki

45 - 46

8

14,03%

9.

najwyższy

47 - 50

4

7,01%

 

Największa grupa uczniów (29,8%) uzyskała wynik wyżej średni. Żaden z uczniów nie uzyskał wyniku najniższego. Wynik najwyższy uzyskało 7% uczniów.

 

 Wynik szkoły wg norm staninowych (dla A1):

 

Opis wyniku

Przedział punktowy

Śr. pkt. dla szkoły

bardzo wysoki

39,64 – 42,25

40,46

 

W tym przedziale znalazło się 59 szkół - 7% (wszystkich szkół 842). W niższym przedziale – 742 szkoły – 88,12%. W wyższym przedziale – 41 szkół – 4,86%.